Abarth 124 Rally – Láska na první pohled


Do letošní rally sezony vstupuje hustopečská stáj s novým názvem a zároveň se katapultuje do třídy R-GT. Po Alfě Romeo 147 se stává jejím závodním vozem vyladěný Abarth 124 Rally, a proto se také AGROTEC racing team mění v AGROTEC Czech Abarth Team. Hned na úvod začněme technickými parametry tohoto vozu.

Technické parametry Abarth 124 Rally
 
„Díky zadnímu náhonu si můžeme s autem velmi dobře hrát a užívat si jízdu. Je to pro nás velká výzva a výzvy se mají plnit. Byla to láska na první pohled,“ prozradil k novému závodnímu vozu a posunu do áčkové kategorie Martin Rada, jezdec a generální ředitel firmy AGROTEC Group v jedné osobě. Firma Abarth dosáhla ve spojení s Fiatem v minulosti mnoha vítězství v Evropě i na světových šampionátech. V závodění má skvělou historii a na ni hodlá navázat. Předchůdcem nového Abarthu se stal Fiat 124 Abarth, vítěz z rally v roce 1972. Díky legendě se tak propojuje minulost se žhavou současností.
 
Abarth 124 Rally foto

  
Výkon 300 koní

Už Fiat 124 Abarth měl pohon zadních kol a postupně rostl jeho objem motoru i výkon, až se zastavil na hodnotě 210 koní. Současný Abarth jich má o 90 víc a jízdní vlastnosti naprosto vynikající. Moderní speciál se stejnou koncepcí jako jeho předchůdce se totiž může pochlubit šestnáctiventilovým čtyřválcem 1,8 litru, pocházejícím od Alfy Romeo.
 

Moderní „veterán“ 

Atraktivní retro design sází na nejmodernější materiály. Karoserie má bezpečnostní obranný rám ze svařené pevnostní oceli, fixní střecha je kombinací kompozitního kevlaru a karbonu, přední nárazníky nepostrádají specifické žebrování. Vrstvené čelní sklo má elektrické odmlžení, boční okna pocházejí z materiálu lexan, odolného proti proražení. „Mám rád, když jsou rámy mohutné a přizpůsobené pro deformační zónu, i když samozřejmě na úkor prostoru. Abarth byl od začátku koncipovaný jako závodní vůz, a proto splňuje všechny parametry pro závodění, aby byla bezpečnost posádky v případě krizové situace zachována. Všechny vzdálenosti – natažení nohou, upínání, prostor nad helmou – jsou přesně vypočítané na centimetry,“ vysvětlil úspornost kokpitu Radův spolujezdec Jaroslav Jugas.
 
Abarth 124 Rally na rally Vsetín
 
Celkově se karoserii dostalo odlehčené a zpevněné úpravy. Sedadla uvnitř mají sportovní šestibodové pásy, v zavazadlovém prostoru nechybí úchyty rezervního kola. Kola z lité hliníkové slitiny mají rozměry 8x18 – ET53 a 5 děr PCD110 k upevnění.
 

Unikát na české rally scéně

Abarth 124 Rally je naprostou novinkou na českém rally trhu i v celém východním bloku. V Evropě s ním nyní jezdí Italové, Španělé i Francouzi. Debutoval a Rallye Monte Carlo 2017 za volantem s Francoisem Delecourem. Nyní bude značka Abarth hájit i české barvy.
 
Abarth 124 Rally na prvním závodě Rally Vsetín
 
Premiérově se nový vůz AGROTEC Czech Abarth Teamu představil na loňské Barumce, první jízdu si Martin Rada a jeho navigátor Jaroslav Jugas užili o dva měsíce později na Rally Vsetín. Skončili na krásném 30. místě. Pro sezónu 2018 plánují deset závodů, mj. i v Maďarsku a na Slovensku.

Prohlédněte si rozsáhlou galerii fotografií se závodním speciálem Abarth 124 Rally níže.

Představení Abarth 124 Rally na Barumce – foto František Dušek

 
Rally Vsetín – foto František Dušek

 
Setkání mistrů Sosnová – foto Ivo Prieložný

 
AGROTEC Group – oficiální fotografie

 
Abarth 124 Rally na veletrhu Sportlife