Letošní
Barum Czech Rally Zlín bude obohacena o českou premiéru v podobě
značky Abarth. Nový závodní speciál vám
představíme servisní zóně v rámci zázemí týmu
AGROTEC CZECH ABARTH TEAM. Přijďte se z námi podívat do expozice a prohlédněte si nový model
Abarth 124 Rally, který je odkazem původní
model z roku 1972.
AGROTEC CZECH ABARTH TEAM
Základem modelu Abarth 124 Rally je kompaktní kabriolet Fiat 124 Spider, který si ale z původního modelu vypůjčil
v podstatě jen vzhled. Technická stránka vozidla je kompletně vyměněna v čele
přeplňovaným motorem Bialbero o zdvihovém objemu 1,8 litru, který podává
jmenovitý výkon 300 koní a
na zadní nápravu posílá rovných 450 Nm. Motor je kombinován
s šestistupňovou sekvenčně řazenou převodovkou s pádly pod volantem. S přihlédnutím k faktu, že automobil
váží pouze 1020 kilogramů, dostává
124 Rally do vínku
zajímavý poměr váhy a výkonu – dokonce
v rámci své rally kategorie maximální možný 3,4 kg/hp.
Maximum třídy 4 v České republice
V rámci FIA se
Abarth 124 Rally řadí do kategorie
R-GT, přičemž
v České republice s ním bude startovat
dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas ve třídě 4. Automobil tak musí být samozřejmě
vybaven bezpečnostním rámem, výztuhami dveří, speciálním odpružením, hardtop střechou, bočními okny z lexanu a střešním větracím otvorem.
Výkonem motoru si Abart 124 Rally nic nezadá s kategorií R5, takže kromě zajímavého vzhledu si diváci s každým průjezdem užijí
i příjemnou zvukovou kulisu.
Jak už bylo zmíněno výše, hnaná je
pouze zadní náprava se samosvorným diferenciálem, což je
příslibem emotivní podívané. Jak
Abarth 124 Rally jezdí se můžete podívat ve videu
plném ostrých průjezdů zatáček na hraně přetáčivosti.