Již potřetí jsme se o víkendu 11.–12. listopadu 2017 setkali na brněnském výstavišti
při rozloučení s rally sezónou v rámci festivalu sportu Life! Po výstavišti se tak v sobotu proháněly soudobé soutěžní automobily, v neděli ve stejném formátu historici.
Ročník 2017 přinesl zásadní změnu formátu oproti předchozím letům – jezdci už po trati nejezdili za sebou, ale postavili se
proti sobě v paralelních jízdách na téměř dvoukilometrovém okruhu. Na sobotní závod soudobých vozidel se přihlásilo
patnáct jezdců, z nichž špičku tvořil
Patrik Rujbr se Škodou Fabia R5. Jezdci byli rozděleni do tří skupin a ve formátu každý proti každému vyvstali tři finalisté.
Do finálového rozstřelu s probojoval
Radek Fiala s Mitsubishi EVO X,
Patrik Brtníček s pohárovým Opel Adam a již zmíněný favorit
Patrik Rujbr, který ale v první rozjížďce zaváhal a z pomyslného prvního místa se tak radovali všichni tři finalisté.
Soutěž o svezení s Abarth 124 Rally
Pozornost na sebe poutal i speciál týmu
AGROTEC CZECH ABARTH TEAM Abarth 124 Rally, který řídil
Martin Rada. Těsná porážka od
Radka Fialy s produkčním Mitsubishi EVO X ho připravila o postup do finále, nicméně i tak diváci viděli tento automobil na trati mnohokrát. Vekou zásluhu na tom měla
soutěž v hledání rozdílů na fotografii, která probíhala v předchozích dnech
na stránce AGROTEC Group i
zde na webu.
Vylosování vítězové soutěže se postupně svezli s Martinem Radou ve voze, který se svými
300 koňskými silami a skvělým poměrem k váze reprezentuje
současný vrchol třídy R-GT. Jak jízdu výherci komentovali?
"Jízda pro mě byla neskutečným zážitkem! Ještě nikdy jsem se v autě s takovým výkonem nesvezla, a proto mě prvotní zrychlení auta trochu vylekalo. Po pár pár vteřinách byl ale strach pryč a já si naplno užívala ten adrenalin. Neméně zajímavé bylo zkusit si komunikací skrze interkom zabudovaný v helmě, protože pan Rada je skvělý řidič a neméně skvělá osoba. S ochotou mi před jízdou odpověděl na moje otázky a dokázal mě ujistit, že jízda bude super a že se nemám čeho bát,"
sdělila nám nadšená Nikola Havlasová.
Ondřej Pojzl se vyjádřil v podobném duchu: "Jízda ve sportovním autě pro mě byl jeden z největších adrenalinových zážitku, od první sekundy jízdy, kdy mě zrychlení auta zarazilo pořádně do sedačky, přes každou zatáčku, kdy jsme si myslel, že pan Rada tohle nemůže vybrat a určitě skončíme v překážce před námi, až po několik minut po skončení jízdy, kdy mi srdce stále bušilo zrychleným tempem. A teď si tohle všechno vynásobte někým, kdo ani nemá řidičský průkaz."
Pavel Urbánek, třetí výherce,
nám k jízdě napsal:
"Svezení v Abarthu 124 Rally jsem si moc užil. Je vidět, že vůz má opravdu dobrý poměr výkon/váha, a tak 300koňový motor s turbem dává vozidlu skvělou dynamiku. Samozřejmě má vůz pohon pouze zadní nápravy, nicméně i přesto je to opravdická "bestie" a svezení s ní je možná právě proto velmi zábavné. Trať na brněnském výstavišti nenechá vůz kategorie R-GT tolik vyniknout, takže se to možná zvenku nezdálo tak extrémně rychlé, ale ručím vám za to, že uvnitř to bylo opravdové "maso". Při jízdě jsem natáčel na kameru a snažil jsem se zatnout, aby záznam nebyl extrémně roztřesený a musím přiznat, že po několikaminutové jízdě mě pak bolely i nohy. Je velmi dobře, že takový vůz v českých zemích je a fandové rally si jeho přítomnost můžou užívat. No a já jsem si to užil ještě o trošku víc zblízka a intenzivněji, za což moc děkuji všem zúčastněným."
Centrum dění v pavilonu Z
V
pavilonu Z se vše točilo okolo
multifunkčního kamionu AGROTEC Promotruck. Na pódiu si účastníci mohli vyzkoušet jízdu na rally trenažéru, která se dle slov jezdců velmi blížila té reálné. Toho bylo dosaženo pomocí brýlí pro virtuální realitu i pohybem celého zařízení, který účastníkům navozoval pocit přetížení. Simulátoru neodolal
ani závodník Tomáš Ouředníček, který spolu
s Petrem Hozákem pojede Rally Dakar 2018.
Ve 12 hodin proběhla před Promotruckem
autogramiáda jezdců, přičemž hlavním lákadlem pro návštěvníky byl
úřadující mistr České republiky i
vítěz AGROTEC rally Hustopeče Jan Kopecký. Ten se s návštěvníky během autogramiády ochotně bavil a vyhověl každému požadavku fanoušků o společnou fotku.
Dakar speciál
Ford Ranger za tým
South Racing Central Europe představil již dříve zmíněný
Tomáš Ouředníček s navigátorem Davidem Křípalem. Při jeho průjezdech otřásal celým výstavištěm
mohutný zvuk osmiválcového pětilitru, který
Ford používá i pro pohon ikonického Mustangu. Ford Ranger tohoto týmu uvidíme i na startu
čtyřicátého ročníku slavné Rally Dakar, která začíná 6. ledna v jihoamerické Limě.
V neděli na brněnské výstaviště přijely více než tři desítky historických vozů z nejrůznějších motoristických disciplín. Diváci tak měli možnost spatřit třeba Škoda 440 Spartak z roku 1958, Škoda 1000 MB i Audi Quattro.
Níže si můžete prohlédnout galerii ze soboty.