AGROTEC Group myslí zeleně. V Brně otevřel nové centrum elektromobility

15. 10. 2022


Centrum elektromobily N1 je název nového showroomu, který byl slavnostně otevřen ve čtvrtek 13. října na pobočce nákladních automobilů na brněnském Dornychu. Na místě najdou návštěvníci část portfolia takzvaného Zeleného Agrotecu, který se specializuje na vozy a stroje na alternativní pohon napříč celou skupinou.

Komunální vozítka ET CITY II od české firmy TPC Industry Czech Republic a.s. v různých úpravách, elektrický malotraktor Brols 1000 a nákladní Fiat eDucato. To jsou stabilně vystavené „exponáty“ nového Centra elektromobility N1 na adrese Dornych 65.

„Vítám vás na dnešním slavnostním otevření showroomu vozů a strojů na alternativní pohon. Jsem rád, že se tady dneska setkáváme, protože takzvaná zelená vlna, kterou tady těmi vystavenými vozy na alternativní pohon, ukazujeme, je budoucnost. A AGROTEC Group se rozhodl nabízet zákazníkům veškeré dostupné možnosti v rámci skupinového portfolia,“ přivítal návštěvníky na otevíračce Petr Charvát z divize nákladních automobilů. 

Přímo na místě se prezentovalo elektrické nákladní eDucato značky Fiat i úplná novinka společnosti TPC Industry v podobě malého elektrotraktoru Brols 100. „Jedná se o stroj na pomezí hobby a drobného zemědělství. Testovali jsme ho asi rok a půl v poměrně náročných podmínkách tak, aby šlo o pracovní stroj. Přednost stroje je jeho univerzalita – umí posekat trávu, zvládne postřiky i svoz a odvoz, protože je za něj možné připojit běžný automobilový vlek,“ uvedl Filip Nejedlý, který na slavnostní otevření centra dorazil přímo ze společnosti TPC Industry. Minitraktor bude možné koupit od roku 2023, objednávat lze však už nyní. Název Brols odkazuje ke jménu konstruktéra pana Brože a Letovickým strojírnám, kde je stroj vyráběn.

Na stejném místě vznikají i další vystavená vozidla, a to komunální ET CITY II. Na Dornychu nyní stojí v několika úpravách – běžný třístranný sklápěč, verze ke svozu odpadu a také model ve verzi 4x4 se sypací nástavbou a pluhem. V budoucnu ještě přibude vůz s cisternou. Všechny tyto verze ukazují, že ET CITY II jsou zcela univerzální a lze jimi pokrýt téměř kompletní komunální služby.

„Jelikož je tento vůz homologován jako nákladní vůz, umíme na něj spolu s kolegyněmi z Afinancí zajistit dotaci. Ta je prozatím vypsána do konce roku 2023 s celkovou částkou 600 milionů korun. Žadatelem mohou být obce, kraje, příspěvkové organizace, výzkumné organizace, neziskovky a podobné. Po splnění této podmínky mohou čerpat až 500 tisíc korun, respektive maximálně 50 % ceny elektrovozidla,“ vysvětluje možnosti Ludmila Gallinová, finanční specialistka z Afinancí.
V případě nutnosti dokáže naše finanční oddělení zajistit úvěr i na zbývající částku.

Na čtvrteční akci dorazila výjimečně také flotila elektrovozů značek ŠKODA a KIA, které prodává divize osobních automobilů. Ty jsou standardně ke zhlédnutí například na pobočce v Hustopečích.